VÅRE VERDIER
People - Planet - Profit
Business med hodet og hjertet
Trippel bunnlinje skaper mening og stolthet.
Den triple bunnlinjen er en regnskapsmodell som ble utviklet av forskeren John Elkington på 90-tallet, og som viser sammenhengen mellom økonomi, miljø og sosiale verdiskapning. Ideen bak konseptet er at det en bedrift foretar seg skal gi fordeler for både bedriften, forbrukere og miljø gjennom å fremme sosiale og miljømessige resultater på lik linje med økonomiske, for å kunne oppnå langsiktig suksess.
Inspirert av Elkington fungerer trippel bunnlinje som et slags bindeledd som viser sammenhengen mellom Amesto som selskap, engasjementet hos våre ansatte og vårt ansvar for samfunn og miljø. Strategiske planer bør ikke utelukkende baseres på profitt, men inkluderer to andre like viktige faktorer, som miljø (planet) og sosial verdiskapning (people).
Det er god business å tenke trippel bunnlinje - people, planet og profit. Det mener vi i Amesto. Vi velger å kalle det Corporate Social Value fordi vi ser verdien i den jobben vi gjør og det vi tilfører, både til våre selskap og til samfunnet vi opererer i.
Våre verdier skaper stolthet og mening rundt den jobben vi gjør og det selskapet vi bygger. Våre sosiale prosjekter er tett knyttet opp mot kjernevirksomheten. Å være verdiskapere med hodet og hjertet er dypt forankret gjennom våre eiere, ledere og mer enn 1000 ansatte. Det er en del av vårt DNA.
3P i praksis
God eierstrategi
MEDLEM AV UN GLOBAL COMPACT
FNS BÆREKRAFTSMÅL
Innovasjon
Mangfold
MILJØFYRTÅRN
#ASKMORE
Helt ærlig. Tar du gode valg?
Helt ærlig. Det har faktisk noe å si, hvem du velger å jobbe for, eller med. Det har noe å si hvilken type leder du velger å være, hvilken leverandør du velger å samarbeide med, eller hvilke kanskje bittesmå men likefullt gode valgene du tar for miljøet hver dag. Du trenger ikke være perfekt, det er ikke vi heller. Du trenger bare å bry deg.